joi, 8 septembrie 2016

Atentia divizata-


Stai pe pat sau pe scaun si priveste un obiect mic din jurul tau pentru un minut sau doua.

Apoi inchide ochii si gandeste-te la acel obiect ca si cum l-ai vedea cu ochii deschisi. Nu fa altceva in afara de a te gandi la acel obiect ca si cum l-ai vedea prin pleoape, care ar deveni transparente. Fa asta timp de 1 minut.
Deschide iar ochii si priveste obiectul real timp de un minut.
Inchide iarasi ochii si priveste in mintea ta obiectul ca mai inainte, timp de 30 de secunde pana la un minut.
Acum muta atentia ta pe jumatate pe obiectul din mintea ta si pe jumatate pe respiratia ta. Tine atentia divizata timp de un minut.
Apoi deschide iar ochii si priveste obiectul 30 de secunde.
Inchide ochii si activeaza cele doua atentii. Una pe obiectul din mintea ta si alta pe respiratie. Timp de unul pana la doua minute.
Deschide acum ochii si priveste obiectul in timp ce o jumatate din atentia ta tine-o asupra respiratie tale. Timp de 3-5 minute
.
Pasul 8 este cel mai important, ceilalti sunt numai pasi ajutatori, sa te “incalzeasca” pentru cel final. Repeta aceasta tehnica timp de o saptamana. Apoi o sa vezi rezultate. O sa incepi sa iti controlezi mult mai usor orice emotii si orice ganduri. Activand cele doua tipuri de atentie, o sa incepi sa te cunosti mult mai bine pe tine. 

Cum se intampla asta? In timp ce ai o emotie, tu uiti de tine si traiesti acea emotie. Uiti ca tu esti cel care a creat acea emotie sau acel gand. Te “pierzi” in interiorul acelei situatii. Aceasta tehnica te ajuta sa iti traiesti tu viata, nu sa te traiasca ea pe tine, fara sa ai control asupra emotiilor si gandurilor tale. 

Un simplu experiment de divizare a atentiei si jocul emotiilor si al gandurilor o sa iti arate ca existi in spatele acelor ganduri si emotii. 

Multa lume imi spune ca vrea sa se cunoasca mai bine. Cea mai buna cunoastere nu provine din cartile de psihologie citite, ci din aceste experiente. 

Am multi prieteni care citesc aceste articole si care au practicat sau practica inca forme de concentrare a atentiei. Eu practic aceste metode de ani de zile si nu pot sa spun ca m-am plictisit cu tot ceea ce am aflat despre cum functionam ca oameni. Aceasta metoda provine din experienta de mii de ani de traditie a samanilor si a celor care practica forme de meditatie. 

Aplicam acum metodele lor pentru ca inainte de a atinge stari superioare de constiinta, stari spirituale, tot aceste metode sunt cele care ne ajuta sa rezolvam stari emotionale mai… pamantene. 

Aceasta tehnica m-a ajutat pe mine sa scap de trac. Mi-am dat seama nu numai logic si rational ca eu sunt cel care stapaneste emotiile si gandurile. Dupa aceea, nu a fost decat un simplu pas ca sa dispara acest trac. Pur si simplu, intelegeam ca e o simpla emotie care a aparut si o sa dispara exact cum a aparut. 

Am inceput sa tin prezentari. Inainte de prezentari faceam tot timpul aceasta metoda de interiorizare si autoanaliza. Ma ajuta sa nu uit cine sunt. In timp ce vorbeam, am inceput sa reusesc sa am atentia divizata. Sa fiu atent la ce spun si sa fiu atent la ce gandesc, la ce simt. Asta mi-a dat un avantaj. Puteam sa anticipez ce o sa spun chiar inainte de a spune acel lucru. 

Multa lume imi zice la finalul cursurilor ca explic cursiv si pe inteles. Lucrul asta nu l-am avut dintotdeauna. Mi-a aparut odata cu aceasta divizare a atentiei, dupa ce am inceput sa fac aceasta tehnica. Pur si simplu, puteam sa ma concentrez pe doua lucruri in acelasi timp. Asa ca puteam sa ma gandesc ce urma sa spun dupa fiecare propozitie si mai aveam si timp sa schimb in minte propozitia daca nu era corecta, iar in final spuneam exact ceea ce trebuia. 

Stiu ca pare straniu, dar dupa ce o sa practici aceasta metoda timp de cateva saptamani, o sa vezi ca mintea ta incepe sa functioneze altfel. 

Este un mare pas spre a afla mai mult despre tine. Si in timpul asta ti-ar rezolva definitiv si problema de trac si teama de a fi in fata publicului.

SURSA;site nlp mania

Consultant hipnotist-(Membru al asociatiei americane de hipnoza NGH)


Reabilitolog psiho-informational (certificat in practicile si terapiile psiho-informationale de catre ACADEMY OF COSMOHUMANISM INTERNATIONAL AND EUROPEAN INFORMATIZATION ACADEMY)

jurnalist 

Instructor Yoga


In vederea formarii unor grupe pentru activarea potentialitatilor  creierului, armonizarea vietii sexuale in cuplu, amplificarea fortei personale si karismei, combinat cu asane yoga. Curs saptamanal, o sedinta pe saptamana, va rog sa-mi scrieti tudor.cornel.iosub@gmail.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Crearea siluetei ideale prin tehnica de influentare a subconstientului

Tratamentul obezitatii depinde de o apreciere       corecta a faptului ca aceasta este o problema de nutritie si cauza ei este un aport ex...