vineri, 6 martie 2015

Meditaţie şi Kabbala


     Meditaţia este unul dintre elementele vitale ale practicilor oculte şi esoterice, îndeosebi în studiul Cabbalei. Am auzit spunându-se că rugăciunea este conversaţia cu Divinitatea şi meditaţia este ascultarea răspunsurilor. Am mai auzit că răspunsurile vin sub forma propriei noastre intuiţii, care se spune că este Divinitatea care ne vorbeşte. Prin practicile meditative putem câştiga o mare varietate de beneficii, de la găsirea răspunsurilor, la reducerea stresului, la dobândirea înţelesurilor esenţiale, sau întărirea interiorului nostru. Există mai multe varietăţi de meditaţie. Unele sunt sub forma unor călătorii imaginare, altele se concentrează pe relaxarea fizică a corpului, iar altele cer ca mintea să ne fie goală. Poţi ajunge la o stare meditativă dacă faci o activitate prelungită prin care capeţi un anumit ritm, aşa cum ar fi să baţi la tobe, să alergi pe distanţe lungi sau să înoţi. Ritmul induce un efect hipnotic şi stimulează mintea într-o stare distinctă a conştiinţei, sau într-o forrmă a transei. Acest nivel al conştiinţei se numeşte „stare alfa”şi este cea în care cineva trebuie să fie pentru a face magie, anumite manifestări, vrăji, şi alte practici oculte. Se pare că cel mai bun mod de a avea rezultate maxime este alegerea unei metode şi practicarea ei pentru mai mult timp. Lucraţi des cu această metodă, iar dacă este posibil, ţineţi un jurnal cu progresele făcute!

     

Cred că cele mai eficiente forme ale meditaţiei sunt cele care includ exerciţiul fizic. Metoda mea preferată este prin înot, cu ochii vag concentraţi, astfel încât să pot fi mai uşor hipnotizată de reflecţiile apei. Pentru dezvoltarea esoterică, prefer exerciţiile de mişcare a energiei luminii prin tot corpul. Îmi plac acestea pentru că îmi întăresc esenţa interioară a propriei energii, şi îmi perfecţionează capacitatea de a direcţiona această energie. Pentru că în lucrarea cu magie contează foarte mult să poţi accentua, mişca şi direcţiona energia, aceste modalităţi ajută în dobândirea unor astfel de meşteşuguri. Am lucrat cu vreo două tipuri de meditaţie, exerciţiul Stâlpului Cabbalistic Mijlociu şi o formă de ridicare şamanică kundalini, cu ajutorul unei casete produsă de un prieten de al meu. Am scris despre aceste experienţe şi în eseurile anterioare, şi
aş vrea să vă împărtăşesc câteva cunoştinţe şi experienţe dobândite cu ajutorul lor. Am început să lucrez cu meditaţia „stâlpului mijlociu” cam acum cinci ani.

     Această meditaţie implică invocarea unor diferite nume de zei, ce corespund unor puncte specifice Sephiroth din interiorul corpului. Aceste puncte se află deasupra capului, gâtului, plexului solar, picioarelor. Desupra capului se află Kether, şi este invocat cu numele Eheieh (Eh-hey-yay), care s-ar traduce prin „Eu sunt.” („Eu sunt.” şi realizarea profund personală „Eu sunt pentru că sunt.” sunt elementele cele mai esenţiale ale ceea ce suntem cu adevărat, foarte diferit de corpul nostru fizic sau personalitatea noastră). Gâtul corespunde sferei invizibile Daath, abisul cunoaşterii, iar numele YHVH Elohim (Yod-heh-vav-heh El-oh-heem), „Domnul Dumnezeu” este intonat. Centrul luminos al plexului solar este Tiphareth. Aici este vibrat numele YHVH Eloa ve-Daath (Yode-heh-vav-heh El-oh-ah v'-Dah-ath) – „Domnul Dumnezeu al cunoaşterii”. Numele Shaddai El Chai (Shah-dye El-Chai), însemnând „Preaputernicul Dumnezeu Viu” este intonat la chakra pelviană, corespunzând lui Yesod. Se termină la Malkuth, picioarele, intonând numele de Adonai ha-Aretz (Ah-doe-nye ha-Ah-retz), „Domnul Pământului”.

     Mulţi dintre învăţaţii evrei sugerează că este foarte importantă pronunţarea corectă a acestor nume. Aici aş vrea să vorbesc despre formula Tetragrammaton. YHVH, numele divin. Este prescurtarea numelor evreieşti Yod Heh Vav Heh. Regardie, în cartea  „Grădina cu rodii”, spune: „Literele Tetragrammaton sunt folosite pentru a sugera esenţa celor patru elemente. Yod, ca funcţie creativă a Tărâmului Arhetipal, înseamnă Foc, în Chiah, (asociat cu Chokmah) şi este Părintele Divin. Primul Heh reprezintă Apa în Neschamah (Binah) şi reprezintă caracterul pasiv în Lumea Creativă, Mama. Verve este Fiul, (la Tiphareth) vice-regentul Tatălui şi este Aerul în Ruach; Heh final este Nephesch (Yesod), fiica, pământului receptor, pasiv, care fructifică toate lucrurile. Voi explica regiunile Chiah, Neschamah, Ruach, în viitorul apropiat. Tetragammaton este o formulă şi un concept deosebit de importante”. Fecioara Nemântuită, ultima literă Heh, (la Yesod), trebuie să aducă Mirele ceresc, Fiul (Vav), care este în Tiphareth. Acest proces este numit dobândirea Cunoaşterii şi Conversaţiei ale Sfântului Înger Păzitor. Este mariajul alchimic, nunta mistică a Miresei şi Mirelui Cereşti. Această uniune face din Fecioară o mamă însărcinată (Binah, primul Heh, Neschamah), iar cu ea, Tatăl (Yod, sau Chokmah şi locul la Chiah), se uneşte în cele din urmă cu sine, iar amândoi vor fi absorbiţi în Coroană, la Kether – „Sfera Divină”.    Ultimul Heh, (la Yesod) este Nephesch sau subconştientul.



     În mod normal, mintea conştientă, Vav sau Fiul, (Tiphareth) este într-un aprig conflict cu sinele subconştient, iar confuzia sau o rupere în sine este rezultatul. Primul obiectiv trebuie să fie împăcarea Eului conştient cu mintea subconştientă şi stabilirea echilibrului între cele două elemente. Atunci când această sursă a conflictului a dispărut, persoana respectivă se află în poziţia de a obţine Înţelegerea (Binah, primul Heh, Mama). Din Înţelegere, care este Iubire, poate apărea Înţelepciunea (Chokmah, Yod, Tatăl). Atunci când uniunea dintre Înţelepciune şi Înţelegere a avut loc, scopul vieţii poate fi divinizat, iar paşii ce duc spre consumarea uniunii divine pot fi făcuţi fără pericol, teamă sau conflictele obişnuite ale personalităţii.

     Exerciţiul Stâlpului Mijlociu poate fi făcut şi fără a invoca numele, prin vizualizarea luminii punctelor chakra, deşi cred că ar fi mult mai eficient să şi intonaţi numele. Vezi vedea o lumină strălucitoare desupra capului. După care o coborâţi la nivelul gâtului şi o lăsaţi să lumineze acolo. După care urmează plexul solar, zona pelviană, picioarele; lăsaţi lumina să strălucească în fiecare punct pentru atât timp cât este necesar. Unele puncte pot lua mai mult timp decât altele, şi pot diferi de fiecare dată când faceţi exerciţiul.  Atunci când lumina este la picioare, trăgeţi-o în partea dreaptă, după care în partea stângă. Faceţi asta de câteva ori. După care în faţa şi în spatele corpului. După care formaţi un cerc şi o spirală din lumină, de la picioare până în partea superioară a corpului, şi mai sus cu 50 cm de vârful capului. Nu vă grăbiţi, pentru că aceasta este cea mai plăcută parte a exerciţiului. Când vă veţi simţi învăluiţi într-o sferă de lumină, staţi şi vă admiraţi în toată spendoarea. Puteţi vedea orice culoare a luminii, sau o lumină multicoloră, sau puteţi vedea câte o culoare pentru fiecare chakra. Senzaţiile pe care această meditaţie le oferă diferă foarte mult. Uneori sunt mai intense, alte ori sunt mai slabe. În cazul meu, cele mai dramatice efecte au loc atunci când învârt lumina în spirală în jurul meu. Nu întotdeauna circulă într-o spirală perfectă de la cap la picioare. Uneori ia o formă eliptică, trecând pe lângă mine asemeni unui electron în jurul nucleului unui atom, cu o viteză ce variază de fiecare dată. Uneori durează o veşnicie ca lumina să ajungă de la picioare la cap, iar alteori abia reuşesc să o urmăresc. Uneori se învârte la jumătate de metru de corpul meu, alteori atât de aproape încât mă simt ca o mumie înfăşurată în giulgiu.


     De când fac acest exercţiu, l-am încorporat şi în alte zone ale vieţii mele. Am combinat acest exerciţiu cu Reiki, atunci când lucrez cu clienţi, iar uneori îi învălui într-o lumină licăritoare, sau îmi măresc vizualizarea luminii asupra punctelor stresate ale corpului lor.  O meditaţie minunată la care am lucrat în ultimele opt luni este ridicarea şamanică a kundalini, a lui Walter Vulturul ce se Înalţă. Cu această metodă, vă ridicaţi energia kundalini, esenţa fiinţei, acel „eu sunt pentru că sunt”. Această energie este situată la baza coloanei vertebrale.
      Printr-o meditaţie ghidată, aduceţi energia luminoasă printr-o portiţă la baza coloanei, iar de acolo se spiralează în întregul corp, printr-un tub de sticlă. Se aseamănă mult cu Stâlpul Mijlociu, şi de aceea le-am combinat. Meditaţia începe prin alinierea punctelor chakra. „Eu sunt pentru că sunt” este racordat la fiecare dintre cele şapte chakras.

     De-a lungul timpului, acest procedeu a avut efecte profunde asupra mea, dintre care menţionez proiectarea vocii. Mi-am dat seama că atunci când cânt, am o voce mult mai largă decât înainte. Atunci când am început acest exerciţiu, vocea mea aluneca printre punctele chakra de una singură. Uneori suna de parcă nu eram eu, asemeni lui Kundalini însuşi. Mi-au trebuit câteva încercări pentru a putea ridica această energie, după care vreo 4-5 luni de zile pentru a mă putea obişnui cu ea, deoarece îmi disturba viaţa de zi cu zi, creând pulsuri de energie, care parcă radiau din centrul corpului meu. Mă simţeam ciudat în viaţa cotidiană – cu extreme ale sentimentelor ce nu îmi stăteau în obişnuinţă. Dar când am dat peste o situaţie emoţională mai dificilă, am putut să îmi mut energia cu o mai mare uşurinţă, să îmi schimb perspectiva asupra situaţiei – din victimă am devenit persoana dominatoare, şi toate acestea într-un mod mult mai calm decât puteam să o fac în mod obişnuit. Abia după opt luni am putut controla această energie în mod confortabil.



     Atunci când kundalini este ridicată, trece printr-o uşă la baza coloanei vertebrale şi în faţa corpului, prin chakra de bază, localizată la jumătate de metru în faţa zonei pelviene, cu rădăcina prin întreg corpul, ajungând la coloana vertebrală. În faţa corpului se vede o floare roşie strălucitoare, în câmpul auric, care se pune într-o mişcare în cerc, prin imaginaţie; o lumină roşie ajunge la rădăcină, până în spatele coloanei. După care trece repede prin coloană şi ajunge în vârful capului, iar o ploaie de lumină roşie va fi văzută ţâşnind din vârful capului şi căzând peste tot corpul, încercuindu-l de lumină roşie. Kundalini traversează apoi tubul (canalul) ce încercuieşte corpul şi acelaşi lucru se întâmplă şi pentru celelalte puncte chakra. Abdomenul inferior are o floare portocalie. Pentru plexul solar este galbenă, pentru inimă – verde, pentru gât – albastră, iar pentru cel de-al treilea ochi este indigoTubul spiralat se apropie de corp pe măsură ce urcă şi termină prin a trece prin partea stângă a craniului, face câteva rotiri prin interiorul craniului, după care iese prin vârful capului, stimulând chakra coronariană, care este o floare de lotus de un violet luminos. Floarea se roteşte, iar o lumină violeta  coboară prin tulpină, loveşte vârful capului, şi o ploaie de lumină violetă acoperă întregul corp. Se spune că atunci când kundalini este trezit, corpul se poate arcui şi mişca asemeni unui şarpe, iar fără o anumită ghidare, se poate produce combustia spontană. Nu pot să spun că am luat foc, dar am simţit unele pişcături şi dureri. După aceea, puteţi urca pe o sfoară de argint, până la o sferă de aur imensă. Intri în sferă, iar aici lumina intră în tot corpul tău, în toate oasele, luându-ţi o vreme să îţi contempli Sinele superior.

La sfârşitul meditaţiei trebuie să stingi luminile, începând cu lotusul violet. Pe măsură ce spirala kundalini coboară, fiecare floare este oprită, iar lumina este stinsă. Atunci când această energie ajunge la locul ei, la baza coloanei vertebrale, uşa este închisă şi încuiată (sigilată).

     Am făcut aceste două meditaţii împreună. La partea din exerciţiul kundalini în care sunt sus în Sinele meu înalt, încorporez stâlpul mijlociu. De vreme ce sunt deja în Kether, atunci fie intonez numele zeilor şi încep cel de-al doilea execiţiu, fie iau direct lumina violetă strălucitoare şi o mişc în sus şi în jos, în faţă şi în spate, în stânga şi în dreapta corpului, şi o încercuiesc în jurul corpului, în aceeaşi direcţie în care am învârtit kundalini. După ce ai folosit o meditaţie pentru suficient timp, o vei putea schimba astfel încât să ţi se potrivească mai bine, sau vei trece la un alt nivel, mai avansat.  După şapte luni în care am ridicat kundalini, într-o dimineaţă am descoperit că am mai multe flori chakras, crescând în spatele meu. Acum, când învârt lotusurile chakras, pun două în mişcare, cele din faţa mea şi cele din spatele meu. Ei bine, aceasta sporeşte considerabil momentul de energie. Prin efectuarea acestui exerciţiu în mod regulat, am şi slăbit foarte tare, în locuri în care nu îmi închipuiam că am să reuşesc vreodată.


 Am făcut această meditaţie în fiecare zi a săptămânii, de luni până vineri, de pe la sfârşitul lunii ianuarie. Acum este parte a ritualului meu de fiecare dimineaţă. Mi-am cumpărat chiar şi o sticlă de esenţă de lotus roz, foarte scumpă, ca aromă ajutăroare, pentru că mirosul de lotus adevărat are efecte asupra memoriei celulelor, şi declanşează stări mai profunde ale conştiinţei. Lotusul a fost mereu folosit pentru activităţi mistice de către civilizaţiile din Egiptul antic şi India. Prin mirosirea lotusului adevărat, poţi trezi memoria anticilor la nivel celular, ceea ce ar permite accesul la conştiinţa lor comună, sau la câmpul morfo-genetic. La 7:30 dimineaţa sunt la datorie, cu o cană mare de cafea şi o sticlă de aromă de lotus roz, combinând Stâlpul Mijlociu cu ridicarea kundalini.
     Merge atât de bine, şi pot învârti lumina atât de repede, încât strălucesc în întuneric!


                                                                                                  Anonymous

Sursa;http://www.esoteris.ro/articole/articole_noi/meditatie_si_kabbala.htm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Crearea siluetei ideale prin tehnica de influentare a subconstientului

Tratamentul obezitatii depinde de o apreciere       corecta a faptului ca aceasta este o problema de nutritie si cauza ei este un aport ex...