joi, 5 februarie 2015

Rentan Ho – Exersarea Centrului


Aceasta metoda de antrenament cunoscuta ca Rentan , este caracteristica practicilor de sanatate si intarire in Japonia, si in cea mai mare parte din Orientul Indepartat. In putine cuvinte am putea spune ca se refera la «adunarea energiei in abdomen». 

Este imposibil sa se atinga scopul Tenshin Hyoho fara "Rentan." In Kukishin Ryu, scopul poate fi atins prin antica practica Shinto, care este remarcabila caracteristica a Kukamishin Ryu Tenshin Hyoho. Se afla sub semnul intrebarii, cand si daca fiecare student poate absorbi intregul inteles al Tenshin Hyoho (strategia iluminata) cea mai inalta stare a artei martiale. 

Shirai Toru, elev al lui Torei Osyo, cel care l-a instruit in Zen pe Hakuin Zenji, citeaza in cartea sa Hyoho Michishirube (ghid de arte martiale) patru nume de Maestri de arte martiale , acestia sunt Harigaya Sekiun (fondatorul Mujushinken Ryu Kenjutsu), Odagiri Ichiun (fondatorul Kudon Ryu Kenjutsu), Kaneko Mugen (fondatorul Hoshin Ryu Kenjutsu),utsu), Kaneko Mugen (fondatorul Hoshin Ryu Kenjutsu), Yamauchi Renshin (fondatorul Heijomuteki Ryu Heiho) si scrie: 

"Acesti oameni au inspiratia si au atins maiestria in artele martiale. De asemenea au ajuns la adevar, ceea ce au obtinut insa este ca un castel in aer deoarece nu au invatat Rentan, si nu au nici o curicula" 

Acest criticism arata ca Shirai Toru a aratat o atentie deosebita acestui aspect al artelor martiale. Shirai spune ca cei patru maestri, este clar ca au practicat din greu, dar a fost talentul lor, cel care i-a condus la maiestrie; este indoielnic faptul ca studentii lor, care au apartinut scolilor lor de arte martiale, au putut obtine maestria si abilitatile maiestrilor lor. El subliniaza importanta Rentan si a curiculei; fiecare trebuie sa practice Rentan cu intreaga intelegere a mecanismului sau. Organizarea sistematica a tehnicilor este cea care face progresul posibil – programa- este indispensabila.

  


In Heiho Michishirube, Shirai descrie situatia in care era: „La varsta de treizeci si trei de ani, in 18 ianuarie 1815, am abandonat purificarea in apa rece pentru totdeauna si am adoptat metoda exersarii abdominale. Am citit mai inainte un numar de lucrari postume ale lui Hakuin si am auzit de la maestrul meu Terada despre eficienta Rentan, dar am neglijat-o in favoarea practicii mai arzatoare a purificarii cu apa. 

Acum practic exclusiv Rentan. Mi-am regrupat spiritul si, asa cum a facut si Hakuin am integrat Rentan in fiecare parte a vietii mele, in practica spirituala, in studiu, in practica sabiei. In doua luni scurte de asemenea practica mi-am recapatat sanatatea si energia a inceput sa curga in corpul meu si mi-a umplut abdomenul (seika.) Boala mea a disparut si ma simt sprinten ca o minge nou-nouta. ‘’ 

Ca un punct de referinta vom cita o selectie despre Rentan Jutsu din Yasenkanna de Hakuin : “ Din fericire, spun ca am o cale secreta de a deveni ca un ascet din munti. Poate vei dori sa o incerci, si daca o vei face, vei fi surprins sa vezi norii deschizandu-se inaintea ta pentru a-ti arata stralucirea soarelui. Daca ti-ar place sa incerci, atunci opreste-te, pentru o clipa, aseaza-te pentru meditatie si contemplatia koan-urilor. 

In loc de asta, cazi intr-un scurt somn, dar inainte de a o face, inainte de a inchide pleoapele, intinde picioarele si umple-ti abdomenul inferior, soldurile, si picioarele cu toata vitalitatea ta, peste tot pana la arcurile 
talpilor.

Apoi mediteaza dupa cum urmeaza : << Abdomenul meu inferior, soldurile, picioarele si arcurile talpilor sunt adevarata mea natura. Fata mea nu poate exista ca o parte a naturii mele adevarate. Abdomenul meu inferior este adevarata mea casa. Nu exista noutati sau scrisori de acasa. Abdomenul meu inferior este toata inima mea si este Pamantul Pur. Nu exista maretie a Pamantului Pur alta decat inima mea. Abdomenul meu inferior este Divinitatea care exista in mine. Daca corpul meu este Divinitatea, atunci nu este nevoie de nici o alta Divinitate care sa predice adevarul. >&gt; Mediteaza constant si regulat in acest fel, si cand efectul meditatiei s-a acumulat, vitalitatea dinauntrul corpului tau va umple abdomenul inferior, soldurile si picioarele pana la arcurile talpilor, chiar inainte de a-ti da seama de ea.

Abdomenul inferior va fi bine conturat si ferm, ca o minge care nu a vazut niciodata jocul si tu vei fi plin ochi de energie. Te vei insanatosi de toate bolile cauzate de un ki slab in cele cinci organe, in cinci sau sase zile sau doua sau trei saptamani cel mult daca meditezi exclusiv asa cum tocmai am spus. Daca gasesti aceasta metoda ineficienta, poti taia capul acestui batran si sa-l iei cu tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Crearea siluetei ideale prin tehnica de influentare a subconstientului

Tratamentul obezitatii depinde de o apreciere       corecta a faptului ca aceasta este o problema de nutritie si cauza ei este un aport ex...